![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
„ŚNIEGI STOPNIAŁY, SŁONKO PRZYGRZEWA
TO ZNAK, ŻE WIOSNY ŚWIAT SIĘ SPODZIEWA.
A ONA DUMNIE JUŻ KROCZY ŚCIEŻYNKĄ,
Z TRELEM SKOWRONKÓW, Z RADOSNĄ MINKĄ”
Marzec to czas, kiedy świetlica szkolna zaczyna tętnić pozytywną energią. Nareszcie przyszła upragniona wiosna wraz z ciepłym wiatrem, deszczem, zapachem kwiatów i budzącej się do życia przyrody. Wychowankowie naszej świetlicy z radością oczekiwali na jej przyjście, uczestnicząc w różnorodnych zajęciach edukacyjno – wychowawczych gdzie omawiali wspólnie z wychowawcami świetlicy zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie, rozwiązywali zagadki, rebusy i krzyżówki związane z tą tematyką. Po długich zimowych miesiącach dzieci z entuzjazmem sięgnęły po kolorowe materiały plastyczne i stworzyły prace inspirowane budzącą się. Fotorelacja z warsztatów plastycznych wykonana została za pomocą aparatu fotograficznego zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”
![]() |
![]() |
![]() |
W drugiej połowie listopada 2024 r. odbyły się egzaminy w ramach XIV Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. To dzień symboliczny. Dzień ten ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć tabliczkę mnożenia, mają okazję nadrobić te zaległości.
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości. „Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób - podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są właśnie uczniowie. Tworzą oni specjalne Komisje Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy i przepytują innych uczniów oraz dorosłych.
„Egzamin” – brzmi bardzo groźnie i wielu osobom kojarzy się z trudnymi „przeprawami” – w formie testów, klasówek i zaliczeń. W trakcie ŚDTM egzaminy są znacznie przyjemniejsze!
Ich główną formą są losy o różnym stopniu trudności. Każda osoba, która odpowie pisemnie w określonym czasie na 5 pytań z losu, otrzymuje tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia oraz imienną legitymację (dyplom), za którą otrzyma ocenę cząstkową z matematyki. Egzaminy z tabliczki mnożenia odbywały się od 20 listopada podczas lekcji. Komisje Egzaminacyjne wyposażone w losy i stoper przeegzaminowały chętnych uczniów klas 4 – 8. Do Egzaminu z tabliczki mnożenia przystąpiło 337 uczniów klas 4 – 8. Zdało 134 uczniów (to jest około 40% wszystkich zdających).
Uczniowie, którzy zdali Egzamin otrzymali legitymacje MT EXPERT oraz ocenę cząstkową z matematyki 6.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
GRATULACJE!
Koordynator szkolny: Agnieszka Cięszczyk-Mencwal
W ramach programu Laboratoria Przyszłości wykorzystano szkolny aparat fotograficzny.
W naszej szkole dzięki dofinansowaniu w ramach ,,Laboratoriów przyszłości” możemy stawiać na nowoczesne i kreatywne metody nauczania, które angażują uczniów i rozwijają ich zdolności twórcze. Jednym z takich narzędzi, które znalazło swoje miejsce na lekcjach języka polskiego, jest aparat fotograficzny.
W I półroczu uczniowie mieli okazję przenieść się do mitologicznego świata podczas “Uczty bogów greckich”, bliżej poznać sylwetkę pana Kleksa, zaprojektować własną grę planszową na podstawie treści lektury “Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” ale również doskonalić umiejętności poprawnego zapisu w pralni ortograficznej czy wzbogacać warsztat pisarski poprzez wykorzystanie kart Dixit i Rysostworów.