Data: 19, 20 marca 2024 r.
Przedmiot i klasa: Matematyka kl. 5D i 7D
W anamorfozie świat rzeczywisty przedstawiony jest w zdeformowany sposób. Przenosząc obraz z układu współrzędnych na obraz jaja wypukłego tworzymy anamorfozę matematyczną. Uczniowie klasy 5 mieli stworzyć projekty kolorowe w układzie kartezjańskim a uczniowie klasy 7 przenieść obraz anamorficznie na jajo. Kolorowanie jaj było zadaniem zarówno dla klasy 5 jak i 7. Powstałe obrazy pokazują jak zaprojektowane płaskie wzory będą wyglądać na wypukłym jaju. To zadanie rozwija wyobraźnię i wrażliwość estetyczną, i może być inspiracją do tworzenia pięknych pisanek wielkanocnych. Prace zostały umieszczone na korytarzowej tablicy. Zadania wielkanocne znajdujące się na tablicy pod anamorfozami, to praca domowa dla chętnych dzieci z matematyki o tematyce wielkanocnej. Ewa Moskal
13.12.2023r. uczniowie z klas 4A i 4C wykonali specjalne szkatułki lekturowe nawiązujące dolektury i w ten sposób przygotowali się do omawiania utworu „Akademia Pana Kleksa”. W środku znalazły się przedmioty, własnoręcznie zrobione postaci i rysunki, które wiążą się z treścią lektury. Uczniowie efekty swojej pracy uwiecznili na zdjęciach.
Wykorzystany sprzęt:
- karta pamięci: SanDisk 256 GB,
- aparat fotograficzny Panasonic LUMIX DC-FZ82
11. 12. 2023r. uczniowie klasy 5b podczas omawiania lektury „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” wzięli udział w projekcie SZAFA. Zadaniem uczniów było zaprojektowanie i wykonanie niezwykłej szafy, która w magiczny sposób przenosiła bohaterów książki do innego świata. Projekt mogli wykonać dowolnie, ograniczała ich tylko własna wyobraźnia. Uczniowie bardzo starannie podeszli do zadania. Ich prace charakteryzują się ogromną fantazją i pomysłowością. Wewnątrz szafy uczniowie umieścili ubrania, na których opisali swoje wrażenia, na drzwiach pojawiły się informacje o bohaterach, a na zewnątrz wiadomości o świecie rzeczywistym. Do zadania uczniowie podeszli z wielkim zapałem i chęcią. Ich prace zachwyciły pomysłowością i sposobem wykonania. Wszystkie szafy są wspaniałe!!! Brawo! Efekty pracy uczniów można było zobaczyć podczas wystawy prac na korytarzu szkolnym.
Klasa 5 B przygotowała projekt pod kierunkiem nauczycielki języka polskiego, pani Kamili Gwóźdź. Dokumentacja fotograficzna powstała dzięki wykorzystaniu aparatu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Gry planszowe na podstawie „Chłopców z Placu Broni” - język polski, 16.02.2024r.
Okazuje się, że praca z lekturą obowiązkową nie musi być nudna. Kończąc omawianie lektury Ferenca Molnara pt. „Chłopcy z Placu Broni”, ostatnie trzy lekcje w klasie V b poświęciłam na realizację projektu edukacyjnego. Uczniowie stanęli przed niezwykłym i dość trudnym wyzwaniem – tworzyli na podstawie lektury grę planszową. Piątoklasiści zgodnie z otrzymanym wskazówkami zaprojektowali i wykonali gry, wykazując się przy tym znajomością treści powieści, ale także kreatywnością i zdolnościami plastycznymi. Przygotowane przez zespoły planszówki były bardzo pomysłowe, dopracowane pod względem strategicznym i estetycznym. Na trzeciej lekcji języka polskiego odbyły się koleżeńskie rozgrywki, które sprawiły wszystkim nie tylko wielką przyjemność, ale były też doskonałą formą powtórki z lektury. Gdy gry oraz instrukcje zostały wykonane, nadeszła pora, aby zasiąść do rozgrywek! Dzieci grały nie tylko w swoje planszówki, ale również w te, które przygotowały inne grupy. Projekt bardzo pochłonął uczniów i udowodnił, że wiele treści można przyswoić, jeśli zadanie jest ciekawe i daje dzieciom możliwość wykazania się pomysłowością.
Spędzenie dodatkowej lekcji w towarzystwie „Chłopców z Placu Broni" radości i satysfakcji zarówno mnie, jak i moim uczniom. Klasa 5 B przygotowała projekt pod kierunkiem nauczycielki języka polskiego, pani Kamili Gwóźdź.
Dokumentacja fotograficzna powstała dzięki wykorzystaniu aparatu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.