Data: 19, 20 marca 2024 r.
Przedmiot i klasa: Matematyka kl. 5D i 7D
W anamorfozie świat rzeczywisty przedstawiony jest w zdeformowany sposób. Przenosząc obraz z układu współrzędnych na obraz jaja wypukłego tworzymy anamorfozę matematyczną. Uczniowie klasy 5 mieli stworzyć projekty kolorowe w układzie kartezjańskim a uczniowie klasy 7 przenieść obraz anamorficznie na jajo. Kolorowanie jaj było zadaniem zarówno dla klasy 5 jak i 7. Powstałe obrazy pokazują jak zaprojektowane płaskie wzory będą wyglądać na wypukłym jaju. To zadanie rozwija wyobraźnię i wrażliwość estetyczną, i może być inspiracją do tworzenia pięknych pisanek wielkanocnych. Prace zostały umieszczone na korytarzowej tablicy. Zadania wielkanocne znajdujące się na tablicy pod anamorfozami, to praca domowa dla chętnych dzieci z matematyki o tematyce wielkanocnej. Ewa Moskal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
13.12.2023r. uczniowie z klas 4A i 4C wykonali specjalne szkatułki lekturowe nawiązujące dolektury i w ten sposób przygotowali się do omawiania utworu „Akademia Pana Kleksa”. W środku znalazły się przedmioty, własnoręcznie zrobione postaci i rysunki, które wiążą się z treścią lektury. Uczniowie efekty swojej pracy uwiecznili na zdjęciach.
Wykorzystany sprzęt:
- karta pamięci: SanDisk 256 GB,
- aparat fotograficzny Panasonic LUMIX DC-FZ82
11. 12. 2023r. uczniowie klasy 5b podczas omawiania lektury „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” wzięli udział w projekcie SZAFA. Zadaniem uczniów było zaprojektowanie i wykonanie niezwykłej szafy, która w magiczny sposób przenosiła bohaterów książki do innego świata.
Projekt mogli wykonać dowolnie, ograniczała ich tylko własna wyobraźnia. Uczniowie bardzo starannie podeszli do zadania. Ich prace charakteryzują się ogromną fantazją i pomysłowością. Wewnątrz szafy uczniowie umieścili ubrania, na których opisali swoje wrażenia, na drzwiach pojawiły się informacje o bohaterach, a na zewnątrz wiadomości o świecie rzeczywistym. Do zadania uczniowie podeszli z wielkim zapałem i chęcią. Ich prace zachwyciły pomysłowością i sposobem wykonania. Wszystkie szafy są wspaniałe!!! Brawo! Efekty pracy uczniów można było zobaczyć podczas wystawy prac na korytarzu szkolnym.
Klasa 5 B przygotowała projekt pod kierunkiem nauczycielki języka polskiego, pani Kamili Gwóźdź. Dokumentacja fotograficzna powstała dzięki wykorzystaniu aparatu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gry planszowe na podstawie „Chłopców z Placu Broni” - język polski, 16.02.2024r.
Okazuje się, że praca z lekturą obowiązkową nie musi być nudna. Kończąc omawianie lektury Ferenca Molnara pt. „Chłopcy z
Placu Broni”, ostatnie trzy lekcje w klasie V b poświęciłam na realizację projektu edukacyjnego. Uczniowie stanęli przed niezwykłym i dość trudnym wyzwaniem – tworzyli na podstawie lektury grę planszową. Piątoklasiści zgodnie z otrzymanym wskazówkami zaprojektowali i wykonali gry, wykazując się przy tym znajomością treści powieści, ale także kreatywnością i zdolnościami plastycznymi. Przygotowane przez zespoły planszówki były bardzo pomysłowe, dopracowane pod względem strategicznym i estetycznym. Na trzeciej lekcji języka polskiego odbyły się koleżeńskie rozgrywki, które sprawiły wszystkim nie tylko wielką przyjemność, ale były też doskonałą formą powtórki z lektury. Gdy gry oraz instrukcje zostały wykonane, nadeszła pora, aby zasiąść do rozgrywek! Dzieci grały nie tylko w swoje planszówki, ale również w te, które przygotowały inne grupy. Projekt bardzo pochłonął uczniów i udowodnił, że wiele treści można przyswoić, jeśli zadanie jest ciekawe i daje dzieciom możliwość wykazania się pomysłowością.
Spędzenie dodatkowej lekcji w towarzystwie „Chłopców z Placu Broni" radości i satysfakcji zarówno mnie, jak i moim uczniom. Klasa 5 B przygotowała projekt pod kierunkiem nauczycielki języka polskiego, pani Kamili Gwóźdź.
Dokumentacja fotograficzna powstała dzięki wykorzystaniu aparatu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dnia 4 marca 2024 roku odbyły się warsztaty tworzenia slime w klasie 2b. Podczas warsztatów uczniowie mieli okazję nauczyć się przygotowywania slime krok po kroku. Dzieci miały możliwość eksperymentowania z różnymi proporcjami składników, aby uzyskać różne tekstury i kolory slime. Podczas warsztatów panowała atmosfera pełna zaangażowania i radości. Uczniowie z zaciekawieniem eksperymentowali, tworząc własne kompozycje slime. Po zakończeniu warsztatów każdy uczestnik mógł zabrać ze sobą własnoręcznie wykonany slime. Warsztaty slime okazały się nie tylko świetną zabawą, ale również doskonałą okazją do zdobywania wiedzy chemicznej w sposób praktyczny i zainteresowania się nauką poprzez eksperymentowanie. Dzieci opuszczały zajęcia z uśmiechem na twarzach, zachęcone do dalszego odkrywania tajemnic nauki.
Warsztaty zostały uwiecznione na zdjęciach wykonanych aparatem pozyskanym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |